HTML

Retro üzlet az Október 6. utcában

A RETRO STORE üzlet történetei. Az üzletben vásárolható tárgyakról. Egy kis nosztalgiázás a múlt emlékeiről. 1065 Budapest, Október 6. utca 19. Nyitvatartás: H-P: ***** Szombat: ****** Telefon: *********** E-mail: kacatbongeszde@gmail.com

Indafotó képek

Friss topikok

  • MULTMENTO: A látképen szereplő épületek, és a rajta szeplő Lánchíd szerint könnyen elképzelhető az 1850-es é... (2019.12.22. 10:11) Kitűnő kisbútor és helytörténeti emlék egyben
  • RETROSTORE: szépjuhászné: Valóban. Én is éreztem már "DIY" blogokon, hogy ezzel találkoztam már anno az Ezerme... (2012.09.02. 13:46) Ifjúkorunk férfi magazinja
  • MULTMENTO: Ezt mi is használtuk. Középiskolában akkor még kötelező volt az őszi mezőgazdasági munka. A szállá... (2012.06.11. 08:06) Áramlopó
  • belekotyogó: Szuper jó kis üzlet,igazi kincsesbánya!Gratulálok hozzá! (2012.04.01. 08:56) Megújultunk
  • geotextília: Jól néz ki ez a retroszabó szerszámos láda. (2012.03.25. 12:16) Mesterségük címere

Címkék

antik (23) barkács (18) bolhapiac (11) fotó (4) játék (20) képeslap (5) konyha (12) könyv (5) óra (7) papír (11) régiség (1) retro (62) ruha (7) textil (7) üveg (6) Címkefelhő

2012.02.23. 02:51 RETROSTORE

Épp ilyen lovat akartam

Üzletünkbe egy igazi két világháború között készült ló érkezett. Kettő az egyben ló, ez, mert álló helyben hintalóként használható, de a talpról leszerelve gurul is, ha húzzák. Én azt gondoltam, hogy gyerekkoromban épp ilyen lovat akartam.

Mégsem, mert eszembe jutott az első világháború előtt zenés kabarék népszerű slágere az „Anyám én nem ilyen lovat akartam”. A szöveget Lovászy Károly (1887-1952) írta. Az alábbi a teljes szövege:
Lovat akartam gyermekkoromban,
Csak kérni kellett s hozták már nyomban.
Alighogy kértem, már ott volt a ló,
Kicsike, mézeskalácsból való.
És én mégis sírva fakadtam,
Anyám, én nem ilyen lovat akartam,
Anyám, én nem ilyen lovat akartam.
  
Később, mikor néhány év eltellett,
Nekem megint csak lovacska kellett,
Volt rajta nyereg, gyeplő, takaró,
De ez sem kellett, mert fából való.
És én megint sírva fakadtam,
Anyám, én nem ilyen lovat akartam,
Anyám, én nem ilyen lovat akartam.
  
Nagysokára, mikor férfi lettem
S a lovakat már el is felejtettem,
Akkor egy aranyos kocsival óh,
Kapunkba állott négy igazi ló.
És én a kapuba szaladtam,
Egyszer én épp ilyen lovat akartam,
Egyszer én épp ilyen lovat akartam.
  
Anyámért jöttek, kit úgy szerettem
És én ekkor újra gyermek lettem.
Mintha csak mondanám: Nézz oda óh,
Milyen szép ez a négy fekete ló!
Aztán újra sírva fakadtam,
Anyám, én nem ilyen lovat akartam,
Anyám, én nem ilyen lovat akartam.

Szólj hozzá!

Címkék: játék antik régiség


A bejegyzés trackback címe:

https://retrostore.blog.hu/api/trackback/id/tr154104360

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása